Cookies & Persondata


Cookies

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Persondatapolitik

I forbindelse med administration af en ejendom, er det nødvendigt at indsamle, opbevare, behandle og udveksle blandt andet persondata for personer tilknyttet ejendommen. Enten som lejere, ansøgere til interesseliste/venteliste eller ansatte.

Persondata bruges blandt andet til at dokumentere retten til at bo i et lejemål, opkræve husleje, indberette til lovpligtige registrere (f.eks. LBF Huslejeregister til beregning af lejernes boligsikring) og til at lave forbrugsregnskaber.

Maj 2018 trådte nye regler om persondatabeskyttelse i kraft (Persondataforordningen).

Behandling af persondata har altid været en del af hverdagen for ejendomsadministrationer og derfor er vores rutiner i forvejen tilpasset sådan, at persondata opbevares og behandles sikkert og fortroligt.

Persondata vidergives kun i fornødent omfang enten efter lovgivning eller for at vi kan udføre de opgaver, der hører til administration af en ejendom.